Halvsovande Neily

Detta har helt ärligt tala varit den längsta skoldagen någonsin. Nej, jag överdriver inte, ska ni veta!

Imorse klockan 07.47 stegade jag in i skolan, skyndade bort till musiksalen (För övrigt, vem fan bestämmde att en högstadieklass som vi ska ha musik klockan åtta på morgonen?). Väntade tillsammans med de andra på läraren, som typiskt nog aldrig dök upp. Jaha, okej, håltimme är väl bra, men inte när man gått upp och kommit till skolan så himla tidigt. Resten av dagen släpade sig verkligen fram, när klockan närmade sig elva var jag helt övertygad om att den egentligen var tre. Eller fyra.
Dessutom var det ingen höjdarmat precis i bamba, så utan lunch blev ju allt ännu värre.

Nu har jag gnällt färdigt för idag.
Sen jag kommit hem har jag kalasat på en halv pizza (Hey, det är fredag och jag har inte ätit något sedan klockan sju imorse!), tittat på tvshop (God, vad jag vill ha ett sådant där löjligt bälte som tränar magmusklerna utan att man behöver lyfta ett finger! Än mindre några magmuskler. Jaa, ni hör ju själva.) och gjort tio situps på badbollen. Jag blev så förbannat avundsjuk på alla platta magar på tv, så jag kunde inte låta bli. Och det var ju dumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0