Storlek 26/36...

Kollade runt lite på GinaPinas hemsida (Vilket är förknippat med ren livsfara för min plånbok!),
då jag fick syn på följande information i "storleksguiden":




"Våra plagg är anpassade till 172 cm längd".

1. Varför just 172? Varför inte 170? Eller 175?

2. Varför i jösse namn låter de inte storlekarna passa till oss som är lite längre? Själv är jag närmare 180 lång, och att hitta byxor som passar har alltid varit ett problem. Längden 36 finns sällan, och på Gina finns det
bara upp till 34.
Såå få kan vi ju ändå inte vara, vi tjejer över 170?

Dessutom, när man provar större och större storlekar så blir längden sällan längre, bara midjemåttet ändras. Vaddå, tror de att vi är tjocka bara för att vi är långa eller?

Jag blir så irriterad på sådant här, för vi tjejer blir faktiskt längre och längre...
Och får större och större fötter.

Kanske dax att reformera modevärlden lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0