Nostalgi

Såg just på något mystiska barnprogram(m?), "skunk fu" eller vad det nu hette.
Blev alldeles chockad, faktiskt. För det första slåss djuren, inte lite sådär på låtsas, utan verkligen på riktigt.
De kung-fu-sparkar, dunkar varandra i marken etc etc.
Dessutom fanns det en skitläskig, underjordisk drake som en viss femtonåring med största säkerhet kommer att drömma mardrömmar om följande nätter.
På slutet yttrades dessutom det förbjudna ordet "sablar".

Vad häner med världen egentligen?!
När jag var liten var det Björnes magasin, Brum, Bolibompa och rea som gällde.
Jag blir fortfarande själaglad när något äldre barnprogram visas på tv,
då känner jag att det i alla fall finns en liten gnutta hopp mitt i allt elände.

Någon mer som har något favorit-barnprogram?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0