Jag vill lära mig att spela elgitarr!

Jag har haft musik idag. Det slutade precis som vanligt.

Jag kommer hem, studsar fram till pianot och börjar klinka. Men-någonting stämmer inte.
Varför låter det inte som i musiksalen? Hur var det man gjorde det där ackordet nu igen?
Varför låter det inte så där proffsigt och snyggt?
Jag blir förbannad, skiter i pianot och går vidare in på mitt rum. Sliter fram gitarren ur garderoben och börjar spela. Eller jaa, spela och spela. Misshandla mina stackars fingrar mot hårda strängar i konstiga konstallationer. 
Det låter rent ut sagt förjävligt, jag blir förbannad igen, slänger in gitarren i garderoben och går och sätter mig vid datorn. Och sätter på lite bra musik.

Precis. Som. vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0