Har man idrott på gymnasiet också?

Jaa, herre gud.
Jag lever, nätt och jämt. Surt att det blir så dålig uppdatering nu med skolan, men så är det...

Jag hade idrott idag (mitt stora hatobjekt). Stöta kula, säger jag bara.
Min kompis utbras, när vi fick reda på att vi skulle vara ute i den svala naturen:

"Men kan vi inte spela kula inne istället?"
Hon är blond den tjejen. Eller alltså, kanske mer kinder. Brun på utsidan och blond på insidan,
för er som inte hänger med i svängen...hehe.

I alla fall, vet ni hur det känns att stå framför en bunt atletiska blondiner, med en jädra tvåkilos-järnkula i ett svettigt grepp i sina darrande händer?
Och sedan, ivrigt påhejda av läraren ta sats, vrida lite på sig så att det i alla fall ska se ut som om man har en aning om vad man håller på med, och sedan- kasta iväg kulan.
Inte stöta, kasta, i mitt fall.

Jag kastade, jaja stötte, kortas av alla i min grupp, och med en stor klump i halsen vandrade jag vidare till nästa mardrömmsliknande fysiska övning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0