010911

Den elfte September.
Finns det någon som inte förknippar det datumet med World Trade Center?
Det har gått åtta år sedan terroratackern, och jag försöker minnas vad just jag gjorde då,
den elften september 2001.

Jag var sju år gamal, så det hela blir ju lite svårt att minnas, men jag kommer ihåg stämningen, att någon viktigt och hemskt hade skett. Alla vuxna som pratade ocg pratade om det där som hänt, med allvarliga ansikten och spända röster.
Någon försökte förklara, men jag tror inte riktigt att jag förstod vidden av det hela tills jag såg bilder och filmer på tv:n. Höghus, flygplan och rök.

Jag minns känslan, av att förstå men ändå inte ha en aning om varför, hur någon eller några männiksor kunde göra så. Förstöra så många liv, släcka en del helt och hållet.
Ibland undrar jag hur jag hade reagerat om jag varit äldre, om något sådant skulle ske nu.
(Peppar peppar ta i trä...)

Kanske skulle jag inte reagera så annorlunda, när jag tänker efter. Jag förstår fortfarande inte hur människor kan göra så mot varandra, och på den punkten tror jag att vuxna är lika svarslösa som små barn är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0