Allvarligt inlägg på gång

Jag och mamma har varit och handlat.
Choklad och Faktum. För er som inte vet vad Faktum är, så kan jag berätta att det är en tidning som hemlösa säljer, och en del av pegnarna de tjänar på tidningen får de själva.

Jag köper mycket hellre en riktigt tidning, med viktiga texter, än någon av de miljontals skvallertidningar som hyllorna i affären svämmar över av. Jag har nog med problem och skitsnack i verkliga livet, jag behöver inte läsa mer om sådant.
Jag bryr mig inte ett dugg om vilken kändis som han gjort vad med vem eller vem som är smalast i någon dålig såpa.

Jag fiskar inte efter empati, jag tror inte att jag är någon hjälte för att jag (okej, mamma) köper Faktum. Det är ingen jättegrej, men jag vet att pengarna gör nytta, och det tjänar alla på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0