Varför bråttom med att växa upp?

Nu tänkte jag skriva ett...lite mer seriöst inlägg. Tankar som har skavt i huvudet ganska länge, och jag nu känner att jag vill förmedla till stora världen.

Jag är femton år, och jag tror inte att jag behöver tala om för er hur utseendefixerade många tjejer i min ålder är. Jag är den enda i min klass som inte sminkar mig, till exempel. Jag vet att många tycker att det är kul, och är intresserade av smink och kläder och så, och det är ju helt okej. Jag har inga problem med det, så länge det inte går över styr.
Vilket det på sina håll har gjort, enligt mig.

Min lillasyster ska börja sexan nu, och i hennes klass är cirka åttio procent av tjejerna helt fixerade vid utseendet. Jag tycker att det är fruktansvärt när elva-tolåringar bara pratar om vilken mascara de använder och vilket märke man ska ha på sina kläder. Några av dem hade tydligen fått smink av sina mammor när de fyllde tolv. Okej, de är i sin fulla rätt att hålla på så, men när de "coola" tjejerna börjar ge sig på de som fortfarande beter sig som de barn de nu faktiskt är, så blir jag arg. Jag fick tillexempel reda på att en av dem hade sagt något i stil med "Har du på dig den tröjan idag också? Två dagar i rad?" till en av min systers kompisar.
Jag tycker det är fel när de "coola" retar de andra för att de leker på rasterna, när de bråkar om att någon har köpt likadana skor som någon annan och tar upp en massa av lärarens tid för att lösa det.
Man blir inte vuxen bara för att man bryr sig onödigt mycket om hur man ser ut, det är bara omoget enligt mig.
Man behöver inte ha så bråttom med att bli vuxen, det blir man fort nog ändå. Passa på att vara barn så länge ni kan, säger jag bara!

Det kändes bra att få ut det där, kommentera gärna med egna synpunkter, håller du med mig? Eller tycker du att jag har helt fel?

Kommentarer
Postat av: MJ - fan blogg

Ha en bra dag!



Rösta gärna på mig dom veckans blogg här:

http://rosafisk.blogg.se/2009/august/090817.html#comment



Jag är nr 1. :D

2009-08-17 @ 11:52:03
URL: http://mjackson.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Finalisterna i min veckans blogg har kommit upp nu, gå in och kolla om du är en av dom :)

2009-08-17 @ 15:56:10
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0