Tacka vet jag Converse

Jag har just skämmt ut mig rätt rejält, och jag tänkte att ni kunde få ta del av detta lilla missöde. Som varnande exempel alltså.

Jag hade varit inne på bageriet och handlat (dagens fika, hallå mitt blodsocker ligger på typ hundra minus), och skulle gå över vägen till parkeringen. En bil stannade för att släppa förbi mig, och jag började gå.
Låt oss stanna upp ett tag och begrunda några fakta. Jag hade på mig ett par toffelliknande plastskor från din sko, ni vet sådana utan häl som man måste knipa med tårna för att de inte ska trilla av. Vet ni vad som händer med sådana skor när man svettas om fötterna som om man sprungit ett jäkla maraton? Joo, sulan förvandlas till en mindre isbana (Dock en väldigt varm sådan, men glatt och hal som snor) Så när jag kommit mitt ut i vägen, så halkar jag naturligtvis med foten inne i skon, och nämnda plasttoffel flyger av och landar mitt i vägen. Jag hoppar tillbaka till den på ett ben, försöker att ignorera bilen som väntar och den smärre kö som bildats bakom den, får på mig skon och tar två steg till mot andra sidan. Vad händer sedan då, tror ni? Joo givetvis tappar jag den andra skon, den här gången hinner jag dock fånga upp den på lilltån. Haltande, hoppandes på ett ben och med en icke så smickrande rodnad på kinderna klarar jag mig över till andra sidan. Tafatt står jag där och ser bil efter bil passera, tills den lilla kö jag åstakommit lösts upp igen.

Eh...jaa.


Kommentarer
Postat av: elin

Okej, den var jättesnygg ;)

2009-08-10 @ 22:52:04
URL: http://elineri.blogg.se/
Postat av: Petra

Converse, ftw!

2009-08-16 @ 16:47:47
URL: http://letmebemyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0