Irritationsmoment

Föröskte publicera detta inlägget tidigare, men då flippade hela bloggen ur...Hoppas det funkar nu!

Jag måste bara skriva av mig lite på ämnet bloggkommentarer.

När jag läser andras bloggar och kommentarer (Och även mina egna, men de är så få och jag har inte blivit så utsatt för det) så märks det tydligt två trender.

En del kommenterar vettigt, med synpunkter, tankar och hjälpande tips, för att nämna några exempel. Och en del kommenerar som om de inte ens läst inlägget. "Haft en bra dag?" "Kolla in mina blogg!" "Jag har frågestund, kika in" osv...
 För övrig, Egoina skrev ett bra, liknande inlägg om detta, och jag är inte ute efter att ta efter henne, utan bara uppmärksamma det helt ytterligare.

Jag tycker att det är...nästa respektlöst att bara kommentera med någon sort massutskick, enbart i syfte att göra reklam för sin egen blogg. Jag säger inte att man inte vill ge uppmärksamhet till sin egen blogg när man kommenterar hos andra, men man kan ju göra det på ett schysst och bra sätt.

Känns lite ovant att skriva ett så pass seriöst inlägg här, och det är väl gränsfall om det ska in i kategorin läsvärt, men det känndes viktigt att få sagt det.

Kommentarer
Postat av: Eloise

hejsan, det är inte försent än, du är med i tävlingen.

kram

2009-08-23 @ 18:29:43
URL: http://putasmileonyourface.blogg.se/
Postat av: ernstr

håller faktiskt med, fett tråkigt med folk som kommenterar "haft en bra dag" och som bara vill locka läsare.

2009-08-24 @ 16:32:37
URL: http://xenusism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0