Fint väder? Nej tack

Jag fattar inte varför alla tycker så mycket om fint och soligt väder, då "måste" man gå ut och får inte sitta inne med datorn utan att få dåligt samvete.  Idag till exempel har jag tvingats packetera ved i pappkertonger, stora träbitar som legat ute i gräset i flera veckor. Vet ni hur många miljoner tvestjärtar och gråsuggor det hinner samlas under en hög med pinnar under den tiden?
Om inte, så kan jag berätta det för er. För varje vedträ man lyfter på väcks en hel släkt småkryp och börjar krypa runt. Jag skriker, hoppar till och tar några steg bakåt. Sätter mig ner igen och tar upp nästa vedträ och möts av en härlig samling kryp. Ja, och så höll det på.
I en kvart, sedan tröttnade jag och gick in istället. Så nu sitter jag här med dåligt samvete och pysslar med bloggen istället.

Men vafan, man lever bara en gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0