Bortskämmd Byracka?

Jag såg just på ett helt sjukt program på fyran, "Lyxiga Hundar" hette det visst.
(Jaa, ett sådant där arbetslöshetsprogram klockan elva på förmiddagen, men hey, jag är faktiskt sjuk!)
En medelålders kvinna, klädd i rosa mjukisdräckt (dräkt?) och uppspacklad till tänderna står och ser på sina små hundar som driver omkring i poolen på några små flytande fåtöljer. Sedan får vi följa med in i lyxhuset, beundra hennes hemska samling av diverse kläder, halsband och svindyra märkes-hundväskor. Redan här sitter jag som chockad framför tv:n, hur kan folk ägna så himla mycket tid åt att pimpa sin jycke?
Någon som nånsin frågat hundrana vad de tycker?
Nej, jag tror inte det.

Vi fortsätter, kvinnan trycker in hundrana i sin vita stadsjeep med skinnsäten och åker iväg till skönhetssalongen. Jag fattade aldrig om det var hon eller hundarna som skulle bli förskönade, men det skulle inte förvåna mig om det var byrackorna. Kvinnan pratar med sina hundra med bebisröst och förklarar för oss att hon och maken har fler barn
(Jaa, hunarna räknas som barn. Tydligen.) Citat:
"Vi har en son, men tyvärr fick vi ingen flicka, så jag skämmer bort hundarna istället" Citat slut.
(Okej, jag kommer inte ihåg exakt vad hon sa, men typ så).
Herregud, hon påstår inte bara att hon hellre fått en flicka än en son, det låter även som om det varit sonen som fått bo i ett skjul på tomten, och hundrana i eget rum i lyxvillan.
Jag säger då det...

Kommentarer
Postat av: Lexie

många som är sjuka nu, krya på dig! :)

2009-08-28 @ 13:26:45
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/
Postat av: Lexie

då får du ta och laga något gott att äta :D

2009-08-28 @ 15:54:18
URL: http://alexandrasbilder.blogg.se/
Postat av: nathalie

Ja mä, eller nej eller jo eller a, nästan. Jag e förskyld och har ont i halsen. :I

Just nu lever jag på att dricka te och äta halstabletter. Vad görs?

2009-08-28 @ 16:24:46
URL: http://naattisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (Bara jag ser den)

URL/Din bloggadress:

Här skriver du din kommentar:

Trackback
RSS 2.0